Možná někomu z vás se bude zdát tento nadpis nesmyslný…říkáte si – co složitého mohou řešit ředitelky mateřinek, které mají v průměrně velké školce obvykle od 5 do 10 podřízených učitelek?

Ředitelky – manažerky

Veselé dětiNa první pohled nic komplikovaného, na pohled druhý jsou ředitelky manažerkami školského zařízení, které podléhá vždy místnímu městskému nebo obecnímu úřadu, mají zodpovědnost za výchovu a vzdělávání další generace a většinou se z pozice řadové učitelky stávají nadřízenou ředitelkou.

Je otázkou, zdali je lepší vzejít z kolektivu, který dlouhodobě znám, tykám si s ním, mnoho jsme společně zažily, ony o mně vědí vše, nebo když výběrové řízení vyhraje učitelka z jiné školky.

Motivátor, který umí vést – manažer

mentor-koucV obou případech se z učitelky stane manažer, který by měl „oplývat“ specifickými vlastnostmi. Od charismatu, talentu motivovat a vést až k takzvanému „leadershipu“.

Co to vlastně je? Jde o komplex schopností, dovedností a talentu řídit a vést podřízené. Lídr je člověk, který dokáže najít cestu z chaosu, je spravedlivý, nedělá mu problém vyžadovat od podřízených práci a zkontrolovat ji, dokáže říct podřízenému před kolektivem, že udělal chybu a drží úroveň zařízení na požadované výši, rád zavádí novinky a je schopen o nich své podřízené přesvědčit.

Jaká je praxe?

Jak je to v praxi? Učitelka, která učí 10, 20 nebo více let je sice skvělý praktik, ale o řízení moc neví.

Direktivní řízení? To nikdo nechce! Natož děti.

mšmtNemá nadhled, obvykle zavádí na novém pracovišti do praxe věci, které sama získala na různých druzích školení a obvykle direktivním způsobem se snaží přesvědčit své podřízené o změnách… Moc však neví o tom, jak funguje mozek všech lidí, kteří podstupují změnu, lidí, kteří většinou na změnu reagují bojem proti a celkově se ředitelka neumí povznést nad „malichernosti“ v ženském kolektivu…

Aplikuje pak ve své řídící  práci věci, které okouká, někdo jí je poradí  a ve většině případů, pokud nemá dostatečný odhad  a není skvělá v komunikaci-  začne nařizovat a vést  direktivně…

Jak z toho ven? Nechat se vést! – Koučingem

Milé dámy, pokud něco z výše popsaného zažíváte, napište nebo zavolejte. Cesta koučinku je cesta rychlá – změníte postoj k sobě, práci i k podřízeným a vše se začne dařit.

Jen ještě poznámka – měla jsme možnost aplikovat speciální koučovací sezení v jedné z mateřských škol na jižní Moravě. Pokud byste někdo měl zájem o kontakt na ředitelku, která se za 2 měsíce opravdu stala skvělým lídrem – na základě mailu nebo telefonátu dám k dispozici.

Co mě vlastně přivedlo ke koučinku? Potřeboval jsem někoho, kdo mi poradí, jak se mám zachovat v určitých situacích.

Kdo mi řekne, co mám dělat proto, abych už nebyl tím otloukánkem. Byl jsem na dně, v době kdy jsem Vás kontaktoval, jsem byl na totálním dně a potřeboval jsem se vyhrabat. V té době pro mě byla téměř jakákoliv komunikace i s těmi nejbližšími neuvěřitelně náročná a téměř pokaždé i hodně zraňující.

Až díky koučinku si člověk uvědomí, že už teď je vlastně dokonalý a nemusí se za ničím honit, že má všechno, co pro život potřebuje a zároveň si uvědomí, že je nutné dělat v životě kroky. A uvědomí si, že není oběť, ale tvůrce. (Celá reference)

Ladislav, 29let

Rádi bychom i s manželem vyjádřili poděkování „Kouči“ paní Zdeňce Kárné, která nám „zachránila“ naši společnou obchodní firmu.

Jsme menší kolektiv 20 lidí, ale i tak má každý z našich spolupracovníků, jak už to v životě bývá, menší nebo větší starosti.

Pozorovali jsme na některých zaměstnancích, že je práce nebaví a viditelně nejsou spokojeni, i když sami nedokázali definovat proč. Došlo nám, že na to sami nestačíme…

Už první kontakt s p. Kárnou nám přinesl úlevu a naději, že řešení existuje a my dáme náš nespokojený a rozhádaný kolektiv opět dohromady. Přes polovina zaměstnanců, včetně nás – majitelů, si prošla minimálně 2 až 3 sezeními s paní Zdeňkou v odstupu 2-3 týdnů a výsledek se dostavil.

Někdy se prostě se svými problémy lépe svěříme „cizímu“ než nejlepšímu příteli, ale je pravdou, že koučování probíhalo v důvěrném rámci. Po sérii koučovacích sezení jsme provedli malé personální úpravy, naučili jsme se všichni lépe naslouchat potřebám druhých a pracujeme na rozvoji svého sebeuvědomění.

Tak zkušeného kouče, jako je paní Zdeňka Kárná, můžeme všem jedině doporučit. Děkujeme.

Koučink s paní Kárnou byl pro mne naprosto novou zkušeností, která mi umožnila poznat lépe sama sebe, své priority a životní hodnoty.

Pomohl mi uvědomit si,  co chci a jak toho dosáhnout. Po každém společném setkání jsem se cítila plná elánu, nových podnětů a nápadů a odhodlání do další práce.

S každým sezením jsme se společně dostávaly k novým a novým věcem a otázkám, které jsem si dosud sama nikdy nepoložila a odpovědi na ně mi pomohly a dál pomáhají v mém osobním i profesním životě.

Jednatelka výrobní firmy na Moravě

Se Zdeňkou Kárnou jsme společně prošly už delší cestu..pomohla mi s přesvědčivým projevem, který ke své práci potřebuji a hlavně s motivací, kterou jsem průběžně ztrácela.

Hodně jsem zapracovala i na zvýšení víry ve své vlastní schopnosti, koučovací sezení mě baví a vždy si odnáším domů mnoho věcí k přemýšlení. Kdo chcete opravdu vylepšit svůj život, zkuste koučink.

Paní Magda
slečna Magda

Paní Iva se nemohla najít a objektivně neměla důvod k nespokojenosti. Po skončení koučování nalezla sílu a vůli k dokončení vysoké školy
Co mi dal koučink?
1. objevila jsem v sobě to, o čem jsem vůbec nevěděla……
2. znovuobjevila to, na co jsem už zapomněla…..
3. ujasnila to, co si z toho objeveného a znovuobjeveného uplatním v praxi

Paní IVA